Torsk (og reker) i karri

Posted on Updated on

Vi droppet reker og salt når vi laget dette. Greit å vente med skalldyr i fare for allergi, spesielt hvis noen i familien har allergi mot det. Vi lagde risotto med scampi til oss, og da jeg ga scampien til Leah Eirin, kom jeg plutselig på at hennes mormor er allergisk mot skalldyr!! Vi bør derfor være litt forsiktig med skalldyr det første året. Hun fikk heldigvis ingen reaksjoner på scampien som hun fikk.

Oppskrift til 2 voksne og 1 baby:

300 g. torskefilet

200 g. reker (evt. bytt ut med 100 g. torsk)

1/2 ts. salt (sløyfes til små barn)

1 hvitløksbåt

1 ts. karri

1 ss. tomatpure

1 dl. fløte

1/2 dl. melk

1 dl. hvitost

ris, erter og gulerøtter

Forvarm stekeovnen til 225 grader.

Smør en ildfast form.

Skrell reker og rens fisken for skinn og bein. Del torsken i passelige små biter, for din baby til å holde. Legg fisk og reker i formen, og dryss på salt.

Jeg byttet saltet ut med persille.
Jeg byttet saltet ut med persille.

Bland sammen finhakket hvitløk, tomatpure, karri, melk og fløte. Hell dette over fisken og dryss på revet ost.

Stek midt i ovnen, i ca. 20 min.

Kok ris og bland i kokte erter og gulerøtter.

Voila!
Voila!

Legg igjen en kommentar