Tomat-kylling

Posted on Updated on

Denne retten er en av mine favoritter. Jeg er veldig glad i tomater, spesielt hele hermetiske tomater, noe som i grunnen er veldig rart, for jeg er egentlig imot hermetisk mat! :p Dette er som sagt veldig godt, og veldig grisete. Etterhvert som babyen spiser, ser det ut som hun har drept noe, med bare hendene!

Oppskrift til 2 voksne og 1 baby:

Olje til steking

1 løk, hakket eller delt i båter

1 ts. malt spisskummen

2 ts. malt koriander

2-3 kyllingbryst, kuttet i strimler

400 g. hakkede tomater

400 g. hele hermetiske tomater

1 ss. tomatpure

1 ss. hakket fersk koriander (valgfri)

Varm oljen i en panne og stek løken et par minutter, til den er myk. Tilsett spisskummen og koriander og stek i ytterlige 2-3 min., før du tilsetter kyllingen og steker til den er brun på alle sider.

En gryte med masse godt i!
En gryte med masse godt i!

Tilsett tomatpure og stek i 30 sekunder før du tilsetter tomatene. La det koke opp og ha på lokk. La det koke svakt i 20 min.

Dryss over fersk koriander før servering, og server med f.eks. ris, og stekt squash, paprika og sukkererter.

En av våre favorittretter!
En av våre favorittretter!

Én kommentar til “Tomat-kylling

    inniee said:
    25. august 2013, kl. 02:10

    Takk for glimrende oppskrift! 😀

Legg igjen en kommentar