Leah Eirin i barnehagen, og OPPSKRIFT PÅ SUNNE VAFLER

Posted on

Vi har så20130824_083119 smått begynt å tilbringe litt tid i barnehagen med Leah Eirin. Vi fikk plass fra August, men skal ikke ta den i bruk for fullt før i midten av Oktober. Vi disponerer tiden akkurat slik vi vil selv, så derfor har vi valgt å være der litt med Leah Eirin, slik at hun blir vandt med stedet og personalet. Dvs. min mann er der med henne, da han er i pappaperm, og jeg er i jobb.

Jeg synes det er veldig greit at vi kan gjøre det på denne måten. I boksen til Leah Eirin i barnehagen lå det to blad som handler om barn i barnehage. Jeg husker ikke hva de heter, men de var litt slik som Foreldre & Barn-bladene.

Det var mye fint lesestoff, kjekt når man er førstegangsforelder, så får man en liten pekepinn på hva man trenger o.l. Det var i et av disse bladene jeg fant en oppskrift på sunne vafler! En enkel oppskrift, og de fleste ingrediensene har man liggende. Jeg hadde alle, så fikk laget disse til frokost i helgen! De var gode, best med syltetøy på! Leah Eirin fikk smøreost på og storkoste seg!

 

 

Oppskrift på ca. 10 vafler:

1,5 dl. hvetemel20130824_082756

1,5 dl. sammalt hvete fin

1 dl. havregryn

1/2 ts. bakepulver

4 dl. melk

2 egg

2 ss. smeltet smør

Ha alt det tørre i en bolle. Tilsett melk, egg og smeltet smør, og rør til du har en glatt røre. La den svelle i 15-20 min. Stek vaflene og legg dem oppå hverandre etterhvert som de er stekt. Vaffelrøren kan fryses.

Opprinnelig så er det også 1/2 ts. salt i oppskriften, men denne kuttet jeg ut.

 

Legg igjen en kommentar